Pravidla pro schopnosti

Tato sekce je nedokončená a její obsah se může změnit. Berte ji jako orientační, dokud toto upozornění nezmizí.

Nenošení předmětů

Pro zjednodušení, zefektivnění a větší dynamiku hry se zavádí pravidlo o nenošení předmětů. V podstatě to znamená to, že pokud máte nějakou stálou základnu, musíte tam nechávat všechny herní předměty kromě klíčů a výzbroje a výstroje postav (lano, zrcátko, pouta, zbraň, zbroj,...). Výjimku tvoří jenom situace, kdy předmět někam konkrétně cíleně přenášíte. Tj. například jdete něco koupit, prodat, nebo vyměnit, měníte umístění základny, ...

Zámky

Na zabezpečení nějakého otvíracího mechanismu (tj. dveří domu, víka truhly, dvířek skříňky, ...) je možné použít zámek. Reálně zámek vypadá jako destička, která má na jedné straně popisovatelný papír s linkami a vodoznakem klíčové dírky. Ke každému zámku připadá právě jeden klíč, který je reálně reprezentován propiskou.

V záhlaví papíru je místo, kam se zapisuje stav. Na začátku je tam jedna svislá čárka a zámek je otevřen. Klíčem je možné ho zamčít - svislá čára se vodorovně přeškrtne. Při dalším odemčení se udělá nová svislá čára, která se při zamčení zase přeškrtne atd... Pokud je zámek otevřen, může kdokoli truhlu otvírat, dveřmi procházet a podobně, pokud je zamčen, nemůže procházet nebo otvírat nikdo, a to ani vlastník klíče. Pokud si chce někdo například vyzvednout něco z domu, musí odemčít, vzít věc a zas zamčít, nemůže věc jentak vzít, i když má klíč a čárku se mu dělat nechce. Když jdete z bytu, taky musíte vynaložit určité úsilí na to, abyste ho zamkli a může se vám stát, že zapomenete.

Kromě toho jsou ještě řádky volné, do kterých zapisují jen určité postavy. Pokud jsou všechny tyto řádky vypsané, je zámek otevřený a v tomto stavu zaseknutý - nedá se normálně zamčít. Opravit ho dokáže jen zámečník. Takový zámek se dá ale také hned vyměnit za nový, pokud je po ruce. Pokud řádky nejsou popsány všechny, bere se to, jako by nebyly popsány žádné a zámek se chová podle normálních pravidel.

Zámky jsou jednostranné a oboustranné. To se pozná podle šipky dole na papíře. Pokud směřuje na jednu stranu ("--->"), je zámek otevíratelný jen ze té strany "stěny", na které se nachází, pokud je oboustranný (šipka "<---->"), dá se otvírat a zamykat z obou stran.

Zbrusu nový a odemčený zámek Používaný zámek, aktuálně odemčený Zámek, který byl zamčený, ale je zaseknutý v odemčeném stavu.
základní zámek otevřený zámek otevřený zaseknutý zámek

Bojové schopnosti gardy

Gardisté díky dlouhému výcviku ovládají různé finty se zbraní. Je jedno o jakou zbraň se jedná, je stejně dobře možné je provádět se všemi meči, obouruční palicí nebo třeba dýkou. Pro používání schopností mají gardisté vlastní pravidla.

Kryt a výpad: Představuje schopnost přejít z obrany do nečekaného protiútoku. Když gardista vykryje úder, může při tom zahlásit "kryt". Tím dává na jevo, že jeho další úder bezprostředně potom bude "výpad". Úder musí být proveden hned po vykrytí (tj. maximálně sekundu po něm). Pokud se takový úder trefí do zásahové plochy, pošle oběť rovnou do agonie.

Roztáčivý sek: Gardista dá do seku tak velkou sílu, že obránce vyvede z rovnováhy. Gardista nahlásí před výpadem "roztáčivý sek" a pokud obránce vykryje (tj. ne pokud je zasažen nebo nechá meč proletět), musí se otočit o 360 stupňů. Nic ho ale nenutí stát při tom na místě, může ustupovat, aby ho nebylo tak jednoduché zasáhnout.

Odrazný sek: Obdoba roztáčivého seku s tím, že obránce se neotáčí ale musí udělat pět kroků vzad.

Intenzivní boj: Gardista bojuje v takovém tempu, že obránce plně zaměstná. Ohlásí prostě "intenzivní boj". Obránce od toho okamžiku nesmí zaútočit na nikoho jiného ani začít utíkat (bránit se může všem). Pokud to obránce udělá, je automaticky zraněna končetina, ve které drží zbraň. Intenzivní boj gardista ukončuje oznámením nebo ve chvíli, kdy zaútočí na někoho jiného, než s kým má aktuálně "intenzivní boj".

Podražení: Gardista využije meč místo klasického útoku k podražení nohou nepřítele. Zahlásí "podražení" a nepřítel, se kterým zrovna bojuje, musí nadskočit (pořádně!). Pokud to do jedné sekundy neudělá, gardista má jeden volný útok.

Bojové schopnosti lapek

Lapokvé se životem ve městě naučili s pomocí stínů a obratnosti různým trikům, které jim pomohou v nejtěžích chvílích. Mají pro ně vlastní detailní pravidla.

Zmatení: Lapka dokáže pomocí rychlých pohybů zmást nepřítele tak, že na okamžik vůbec netuší, kde se lapka nachází. Lapka zahlásí "zmatení" a ihned na to se musí nepřítel ohlédnout úplně za sebe. Nic mu nebrání při tom ustupovat a taky nemusí čekat při ohlédnutí až zahřmí. Stačí pohled a hned se může otočit hlavu zpátky.

Odvedení rány: Lapka díky své obratnosti odvede ránu soupeře i malou zbraní. Zahlásí "odvedení rány" a může volnou rukou při obraně chytit nepřítelovu zbraň za čepel. Akce je obranná, žádné vytrhávání z ruky a podobně, funkce je jako chytání sekery za toporo. Tuto akci lze provést jen s dýkou nebo tesákem.

Přesmyk: Při boji v uličkách se umí lapka prosmeknout pomocí pár odrazů a skoků kolem gardisty, ani neví jak. Pokud stojí lapka a gardista v ulici proti sobě, může lapka zahlásit "přesmyk". Oba si prohodí místa. Lze použít jen při boji jeden na jednoho.

Vrh: Lapkové umí mistrně používat vrhací zbraně. Ohlásí "vrh" a mohou vrhnout zbraň, kterou mají v ruce (je-li to vrhačka pochopitelně). Pak mají tři sekundy na to, aby vytáhli zbraň na blízko, po tu dobu se na ně nesmí útočit (představuje to, že zbraň vytáhne postava ihned). Nelze využívat při útěku na zamezení zásahů.

Boj beze zbraně: Nejde o žádné kopy nebo box! Lapka může při vyhlášení "boj beze zbraně" zaútočit (pokusit se dotknout) holou rukou na tělo soupeře. Pokud projde (dotkne se trupu), je soupeř omráčen. Pamatujte, že ruka je i při útoku pořád rukou, tzn. jí můžete krýt svou rukou nebo jakkoli jinak. Lze použít jen při boji při útoku čelem (tzn. ne při pronásledování a ne na soupeře, co je k vám bokem nebo zády).

Plášť: Plášť je možné bez omezení dle libosti používat, záleží na schopnosti hráče. Žádnou zvláštní schopnost to nepředstavuje.

Odskok: Odskok je schopnost s vypětím všech sil při boji skočit (ať už směrem na útěk nebo jen do výhodnější bojové pozice). Zloděj ohlásí "odskok" a má tři volné kroky, resp. dvě sekundy (co z toho je míň), po které se může rychle přemístit, nepřítel se při tom nemůže hnout z místa (ale může se otáčet a normálně bojovat). Lze použít před útěkem kdykoli, při boji jen tehdy, pokud bojuje právě jeden lapka.

Schovávání se ve stínu, plížení

Po úvaze a zkušenosti z Thiefa to necháváme na čistě na hráčích. Pokud se vám podaří přikrčit se a druhý vás neuvidí, nebo se neslyšně přiblížit, můžete toho využít. Žádná speciální dovednost pro to není.

Létání

Může se stát, že nějaký hráč nebo cizí postava bude herně moct létat. Pozná se podle toho, že musí aspoň náznakem mávat rukama jako křídly. Letící postavu není možné pronásledovat rychleji než chůzí, ona sama může libovolně běhat. Zásahy zbraní jí ale způsobují normální zranění (je to její chyba, když k někomu přiletí tak blízko, aby si mohl seknout).

Nahoru

Poslední aktualizace 16.9. Díky za přečtení. Design by Godric.
XHTML 1.0 Transitional Valid | CSS Valid | Používejte Firefox!